Це питання останнім часом на слуху і хвилює багатьох. Адже лісогосподарські підприємства, які координуються Сумським обласним управлінням лісового та мисливського господарства, у переважній більшості є бюджетоутворюючим для місцевих громад. Тому будь-які можливі зміни у структурі управління викликають у масах обґрунтовані занепокоєння.
Щоб заспокоїти хвилювання, пояснимо наступне. Наразі питання реорганізації підприємств лише вивчається і головна мета, яку несе в собі запропонована модель реформи – це зменшення адміністративних витрат. Мається на увазі укрупнення лісгоспів шляхом об’єднання, при цьому певній реорганізації піддається лише адміністративний апарат лісгоспу, а кількість структурних підрозділів (лісництв) залишається сталою.
Як же вплине на сплату податків на місцях реформа лісової галузі?
У 2020 році сумські лісгоспи сплатили до зведеного бюджету і Державних цільових фондів понад 456 млн. грн. податків, зборів та обов’язкових платежів. З них Державному бюджету надійшло 226 млн. грн., 147 млн. грн.. отримали місцеві бюджети та близько 83 млн. грн. склав Єдиний соціальний внесок. Найбільшу питому вагу в загальній сплаті податків склала плата за спеціальне користування лісовими ресурсами – це 139,9 млн. грн., що становить майже 31% від загального обсягу податкових платежів. Цей податок сплачується за місцем розташування лісової ділянки. 15 % від загальної суми, або 69,9 млн. грн., становить податок на доходи фізичних осіб. Цей податок, нараховується працівникам структурних підрозділів (лісництв, нижніх складів, тощо) і перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу.
То ж місцеві податки та збори, які платять державні лісогосподарські підприємства, після реформування будуть сплачуватися до бюджетів тих самих ОТГ, сільських та селищних рад, оскільки головні структурні підрозділи (лісництва) не ліквідуються та не об’єднуються.
Податки залишаються громадам!